Goudse vertegenwoordigers bezochten congres Rendement van Schoon

Maandag, 20 november 2017 werd in de Jaarbeurs in Utrecht het congres ‘Het Rendement van Schoon’ gehouden. De organisatie was in handen van Nederland Schoon. Onder de honderden aanwezigen waren ook twee vertegenwoordigers van de gemeente Gouda, één van Cyclus NV, twee bestuursleden van de Stichting Gouda Schoon en de Goudse stadsschoonmaker.
Gedurende de dag waren er verschillende deelsessies en een paar plenaire bijeenkomsten die werden geleid door radio-presentator Rens de Jong. Kijk hier terug –> After movie Congres Het Rendement van Schoon 20 november 2017
Tijdens de pauzes, de lunch en na afloop bij de borrel konden de bezoekers langs de verschillende bedrijven en organisaties lopen die met een stand of met hun producten vertegenwoordigd waren. Zo waren er verschillende soorten prullenbakken te zien en lieten een paar bedrijven zien wat voor spullen kunnen worden gemaakt van afval.

Tijdens het congres werd ook bekend welk winkelgebied het schoonste gebied van het jaar is. Dat werd een winkelcentrum in Helmond. Gouda had drie winkelcentra opgegeven: het centrum en de winkelcentra Bloemendaal en Goverwelle. De waarderingen van deze winkelcentra gezamenlijk bracht Gouda als totaal op plek 17 van de lijst en dat is een winst van zes plekken t.o.v. de lijst 2016 toen Gouda op nummer 23 stond.