Stichting Gouda Schoon bij opschoondag Goudse binnenstad

Afgelopen zaterdag 1 mei hielden de ondernemers van de Goudse binnenstad een opschoondag. Met talloze vrijwilligers werd papier en ander afval opgeruimd. Ook werden de plantenbakken voorzien van nieuwe bloemen en werden vlaggen aan de winkelpuien vervangen door nieuwe vlaggen met de kreet: ‘Gouda, Cheese Capital of the world’.

Natuurlijk was de Stichting Gouda Schoon ook ingeschakeld. Barry, één van de stadsschoonmakers op zondagochtend voor het opruimen van zwerfafval, stond paraat met de bakfiets om dode plantenbakken naar een afgesproken verzamelpunt op de Kleiweg/Hoogstraat te brengen waar ze werden vervangen met nieuwe bloeiende plantjes.
Daar stonden wethouders, de centrummanager, vrijwilligers en diverse binnenstadsondernemers klaar om de bakken weer op te knappen.