Gouda Stad van Schoon

Gouda gaat voor schoon!

Gouda gaat de uitdaging aan om verkozen te worden tot schoonste winkelgebied van Nederland!
Gouda was al de beste binnenstad 2015 - 2017, had de beste warenmarkt 2016, de meest gastvrije schouwburg en één van de beste bibliotheken van Nederland. Kortom, een stad om met z'n allen trots op te zijn.

En nu gaan we voor een nieuwe uitdaging: zorgen dat we het schoonste winkelgebied van Nederland worden. Met de enthousiaste en deskundige inzet van onze stadsschoonmakers willen de ondernemers in de binnenstad - samen met bewoners, bezoekers en andere bedrijven en instellingen - er alles aan doen om ook deze erkenning binnen te slepen.

April 2017 zijn we van start gegaan

Regelmatig voert de stichting overleg met ondernemers en winkeliers om te kijken hoe iedereen enthousiast kan worden om actief mee te doen.
Op deze website vindt men alle informatie over de wedstrijd en de activiteiten.

Gouda: schoonste binnenstad

Voor de binnenstad geldt het bekende winkelgebied vanaf de Kleiwegbrug tot en met de Lange Tiendeweg en de Lange Groenendaal. Alle bekende - en soms minder bekende - winkelstraten vallen onder het "wedstrijdgebied". Om dit drukbezochte gebied spik en span te krijgen en te houden, heeft de Stichting Gouda Schoon twee stadsschoonmakers ingehuurd om op de zondagen flink aan de slag te gaan.

Voorlichting

Naast het schoonhouden van het winkelgebied, krijgt ook educatie en voorlichting veel aandacht. De jeugd, winkeliers, ondernemers en omwonenden zullen worden ingezet in de strijd tegen het zwerfafval. De wedstrijd is voor Gouda een ideale aanleiding om iedereen op een speelse manier bewust te maken van de gevolgen van zwerfafval.

Stichting Gouda Schoon is een initiatief van