Aandacht voor zwerfafval en glas op straat

Afgelopen zondagochtend waren de twee stadsschoonmakers Davy en Lalyla weer present om het zwerfafval in het winkelgebied te lijf te gaan. Via een vaste looproute door de winkelstraten en af en toe een kleine uitstap door twee parkjes achter de St. Janskerk haalden zij zo maar vier vuilniszakken met zwerfafval op.
Kennelijk was er zaterdagavond een gezellig horecafeestje geweest dat mogelijk een beetje uit de hand liep, want op sommige plekken lagen kapotte flesjes en glazen. De scherven werden opgeveegd (zie foto).

De schoonmakers kunnen niet altijd steeds alle materialen benodigd voor schoonmaken onder de arm meenemen. Daarom heeft de Stichting Gouda Schoon een elektrische stint gehuurd die dinsdag 21 mei wordt afgeleverd. In de kleur geel, passend bij Gouda kaas.
In de stint is ruimte voor allerlei materialen en onder meer voor een hogedrukreiniger, geschikt om de randen van de prullenbakken in de winkelstraten schoon te maken.